FORMULA 1

Vettel upa na dolgo in srečno ljubezen z Gino

Objavljeno 28. marec 2017 12.43 | Posodobljeno 28. marec 2017 12.45 | Piše: Miha Šimnovec

Nemški šampion po zmagoslavju na Veliki nagradi Avstralije stopil na zavoro.

Sebastian Vettel je s svojo Gino najbolje krenil v letošnjo sezono formule 1. Foto AP

Zapriseženi navijači Ferrarija, ki jih je po vsem svetu ogromno, lahko spet sanjajo. Nemški šampion Sebastian Vettel je z Gino, kakor je poimenoval svojo letošnjo rdečo boginjo, SF70H, sebi v prid odločil uvodno letošnjo dirko formule 1 v Melbournu. V znamenitem italijanskem moštvu so se nazadnje zmage na Veliki nagradi Avstralije veselili pred desetimi leti. Takrat je bil v Albert Parku najhitrejši finski zvezdnik Kimi Räikkönen, ki se je na koncu tiste sezone veselil tudi naslova svetovnega prvaka. Ali je potemtakem Ferrari znova dozorel za šampionsko lovoriko? Toda Vettel opozarja pred pretirano evforijo, češ da se je letošnje prvenstvo komaj dobro začelo. »Za nami je šele prva dirka in čaka nas še ogromno dela. Še veliko se bomo morali dokazovati,« je po zmagoslavju v Melbournu stopil na zavoro 29-letni Nemec in v isti sapi pripomnil, da je o bitki za naslov svetovnega prvaka še prezgodaj govoriti: »O tem ne moremo reči še ničesar, prav ničesar! Lahko le upam, da uspešen start v sezono pomeni začetek dolge in srečne ljubezni z Gino.« Čeprav Ferrarijevi privrženci tega niso radi slišali, ima Vettel prav. V Maranellu so resda izdelali zelo dober dirkalnik, kar dokazuje tudi nedeljsko četrto mesto Räikkönena, vendar je treba vedeti, da (mestna) steza v Albert Parku ne velja za tipično v koledarju formule 1. Za nameček ima Mercedesov bolid W08 EQ Power+, ki naj bi bil po mnenju poznavalcev kljub uvodnemu avstralskemu porazu še vedno najboljši, na svojih bokih nekaj zalog zimske maščobe.

Več gledalcev,
manj prehitevanja

Kakor so poročali pri nemški reviji Auto motor und sport, naj bi bila srebrna puščica pet kilogramov težja od predpisane spodnje meje (728 kg) po pravilih Mednarodne avtomobilistične zveze (FIA). To naj bi – kot so izračunali – Lewisa Hamiltona in Valtterija Bottasa v Melbournu, kjer sta v cilj pridrvela na drugem oziroma tretjem mestu, stalo približno dve desetinki na krog, na celotni dirki skoraj ducat sekund. Prednost Vettla pa je na koncu znašala manj kot deset sekund. Vodja Mercedesove ekipe Toto Wolff o natančnejših številkah ni želel govoriti, je pa potrdil, da je njihov dirkalnik malce pretežak. »To je področje, na katerem imamo še rezerve in na katerem se lahko izboljšamo,« je razkril 45-letni Avstrijec, ki je pričakoval, da bodo novo sezono začeli tam, kjer so končali lansko – na vrhu. Zato tudi ni skrival jeze, potem ko je Hamilton predvčerajšnjim izgubil dvoboj s Vettlom.

Razočarani pa so bili tudi tisti, ki so verjeli, da bodo zaradi hitrejših bolidov dirke bolj razburljive, kot so bile. Vendar pa tega vsaj Velika nagrada Avstralije (še) ni potrdila. Med njo so namreč našteli vsega pet (!) prehitevalnih manevrov. Za primerjavo: še lani so jih gledalci (teh je bilo minuli konec tedna ob progi kar 297.000, natanko 70.000 več kot v treh dneh pred letom dni), denimo, videli kar 37.

To gre pripisati tudi temu, da je zaradi večjih turbulenc, ki jih povzročajo širši in hitrejši dirkalniki (Hamilton je s kvalifikacijskim dosežkom 1:22,188 vknjižil nov absolutni rekord proge v Albert Parku), že težko slediti nekomu, kaj šele prehiteti ga. »Zdaj se je res težje prebiti mimo nekoga. Prav zato za Vettla na začetku avstralske preizkušnje ni bilo smiselno, da bi bolj pritiskal na Hamiltona, saj bi si s tem zgolj uničil gume. To smo pozneje videli tudi pri Lewisu, ko je vozil za Sebastianom. Prav zato tudi težko rečem, kateri dirkalnik je (naj)hitrejši,« je omenil Ferrarijev glavni inženir Jock Clear. Zagotovo bo več znano po naslednji dirki, ki bo 9. aprila v Šanghaju.

 

Deli s prijatelji