FINALE

V Ilirski Bistrici po italijanskih taktih

Objavljeno 05. september 2016 10.00 | Posodobljeno 05. september 2016 10.00 | Piše: Gregor Pavšič

Simone Faggioli s povprečno hitrostjo 149 kilometrov na uro dobil prestižni obračun s Christianom Merlijem. Domačo čast je rešil Patrik Zajelšnik na petem mestu.

Simone Faggioli se je izkazal na ovinkih ilirske Bistrice. Foto: Gregor Pavšič

ILIRSKA BISTRICA – Pred leti so se nad dirko v Ilirski Bistrici že zgrinjali sivi oblaki. Po slovesu domačina Mira Gardelina od dirigentske paličice ubranega orkestra, ki je dirko proti Šembijam prirejal že vse od leta 1995, so imeli novi in začasni organizatorji nemalo težav. Bistveno slabša je bila podpora domačinov, zagodlo jim jo je vreme in tudi slabša konkurenca v evropskem gorskem prvenstvu. Zdaj se dirka počasi vendarle vrača na pota stare slave, ki jo bo sicer težko doseči. Toda trud zdajšnjega organizatorja, krovne zveze za avtošport AŠ2005 pod taktirko njenega direktorja Dagmarja Šusterja, je vendar že rodil prve sadove. Ker je k organizaciji vendarle spet zvabil tudi očeta dirke Gardelina – resda v bistveno manjšem obsegu kot nekoč – je postala boljša tudi podpora domačinov, tako župana Emila Rojca kot tudi prebivalcev ob tekmovalni progi. Po dogovoru z Gardelinom so domačini dovolili izpeljavo pešpoti za gledalce čez svoje parcele in tako se je na dirko letos vrnilo nekdanje udobje za obiskovalce. Gardelin rad pove, da je dirka eno, prireditev pa nekaj povsem drugega. Ilirskobistriški bencinski spektakel je bil letos po nekaj letih spet prireditev, in ne več zgolj dirka.

Minimalna razlika

Med omembe vrednimi dejavniki so tudi predvozniki, med katerimi se je letos z novim BMW M3 z atraktivnimi drsenji izkazal najboljši slovenski drifter Luka Marko Grošelj. Za nameček je šel letos dirki na roko izjemen športni vrhunec. Dvoboj Simoneja Faggiolija in Christiana Merlija, Italijanov v vrhunskih športnih prototipih osella FA30, je spomnil na deset let stare legendarne dvoboje Anderja Vilarina in žal že pokojnega Lionela Regala. Na predzadnjo dirko evropskega prvenstva sta prišla po točkah skoraj poravnana in se proti Šembijam približala magični meji povprečne hitrosti 150 kilometrov na uro. Faggiolijev čas v obeh tekmovalnih vožnjah se je razlikoval za le osem stotink sekunde. Obakrat je bil za las boljši od Merlija, svojega velikega rivala iz Italije, in po dveh vožnjah oziroma desetih kilometrih dirkanja je imel pred njim 1,37 sekunde prednosti. Odličen je bil tudi tretjeuvrščeni Paride Macario, mladi Italijan v nekdanji Faggiolijevi normi M20FC. Zaostal je dobrih devet sekund, a kljub trku v šikani v prvi vožnji zanesljivo osvojil tretje mesto. Med Slovenci je bil na dirki pričakovano najuspešnejši Patrik Zajelšnik, sicer sin slovenskega zdomca iz Freiburga. S športnim prototipom norma M20F je bil dovolj konkurenčen za prvo peterico. Zajelšnik se je boril na vso moč s Čehom Miroslavom Benešem (osella FA30), ki ga je v dveh vožnjah ugnal za 1,1 sekunde, le prvi trije Italijani so bili tokrat v Ilirski Bistrici resnično razred zase. »Naši športni prototipi so primerljivi, odločajo malenkosti. Norma je novejši, osella pa prototip stare šole. Dirka je bila vrhunska. Že do prve šikane je šlo na polno in tam sem že dosegel hitrost 245 kilometrov na uro. Malo pozneje je šlo na najdaljši ravnini vse do 255 kilometrov na uro. Pospešek do 100 kilometrov na uro? Odvisno sicer od oprijema asfalta, a zagotovo le dobri dve sekundi. Voznik se počuti, kot bi ga kdo s starta izstrelil s fračo,« je v boksih slikovito pripovedoval Zajelšnik. Med Slovenci je bil drugi najhitrejši njegov brat Aleksander (norma M20F), ki je bil skupno enajsti, za prvo peterico pa je zaostal za 24 sekund. Dobro je kazalo tudi Vladimirju Stankoviču, ki počasi sestavlja celoten paket svojega športnega prototipa nemesis gibson RME04, s katerim pa je moral v drugi vožnji odstopiti.

Kosovska premiera

V konkurenci državnega prvenstva je bil razred zase pričakovano Milan Bubnič s predelano lancio delto, ki pa po težavah v drugi vožnji ni ugnal svojega starega tekmeca Felixa Pailerja s podobno lancio delto. V konkurenci državnega prvenstva sta bila Bubniču še najbližje Gregor Brešer (subaru impreza) in Peter Marc (mitsubishi lancer EVO9). V diviziji II je zmagal Tilen T. Pogačar (volkswagen golf), v diviziji I pa Gregor Jurak (suzuki swift). Na dirki v Ilirski Bistrici je nastopilo 145 voznikov. Med njimi so bili prvič predstavniki Kosova, ki jih je mednarodna avtomobilska organizacija FIA kot novega člana sprejela v dneh pred dirko. V Slovenijo je osmerica kosovskih voznikov prišla s tehnično in predvsem varnostno spornimi avtomobili. Le trije so prestali tehnični pregled, predsednik kosovske avtomobilske zveze Përparim Dushi pa je s seat leonom že na sobotnih treningih tudi doživel (in preživel) najhujšo nesrečo letošnje dirke.

Deli s prijatelji