Vojna supersuvov: aston martin DBX

Aston martin DBX se bo spopadel z močno konkurenco, kot so bentley bentayga, lamborghini urus in rolls-royce cullinan, leta 2022 pa pride še Ferrarijev suv.
Fotografija: Udobja v notranjosti ne manjka.
Odpri galerijo
Udobja v notranjosti ne manjka.

Britanski proizvajalec luksuznih športnih avtomobilov Aston Martin se je s svojim prvim križancem vključil v vojno supersuvov. DBX, kakor se imenuje Aston Martinov vstop v novi avtomobilski razred, se kljub temu drži oblikovalskih smernic legendarne britanske družbe, katere avtomobile je vozil tudi najslavnejši filmski vohun James Bond. Čeprav se pri Astonu Martinu zanašajo na to, da bodo prav na račun prvega suva dvignili prodajne številke, boj za prevlado ne bo lahek, saj se na trgu super luksuznih športnih terencev za svoj kos kolača borijo že bentley bentayga, lamborghini urus in rolls-royce cullinan, Ferrarijev suv pa naj bi na asfalt – in morda tudi kak makadam – zapeljal leta 2022.

AMG-jevo srce

Aston Martin je koncept športnega terenca predstavil že leta 2015 na ženevskem avtosalonu. Odtlej se je DBX iz visokega športnega kupeja preobrazil v bolj tradicionalni suv s štirimi vrati, velikimi prtljažnimi vrati in prostorom za pet oseb. Toda oblikovalske podrobnosti, ki DBX povezujejo s klasično linijo Astona Martina, ostajajo močne. Prednji žarometi in maska so takoj prepoznavni, zadnji del vozila pa spominja na kupe vantage.

DBX je prvi križanec klasične britanske znamke.
DBX je prvi križanec klasične britanske znamke.

DBX poganja štirilitrski osemvaljnik z dvema turbinama, ki razvije 550 konjskih moči in 700 Nm navora. Za motor je poskrbel Daimlerjev športni oddelek Mercedes-AMG, ki z istim motorjem opremlja tudi super športnika Astona Martina vantage in DB11 – s to razliko, da so motor za križanca še nekoliko bolj navili. Ker je le športni terenec, ima stalni štirikolesni pogon, moč pa se na vsa štiri kolesa (na 22-palčnih platiščih) prenaša prek samodejnega devetstopenjskega menjalnika. Do stotice DBX pribrzi v 4,5 sekunde, najvišja hitrost pa znaša zavidljivih 295 km/h.

Udobje in elektronika

Notranjost je seveda astonmartinovsko luksuzna, sedeži so ogrevani, za informacije in zabavo skrbi 26-centimetrski dotikabilni zaslon, vozniku pa so namenili 31-centimetrski zaslon z vsemi mogočimi podatki o vožnji. Seveda v paketu ne manjkajo niti štiri USB-vtičnice in Applov carplay.

Med varnostnimi in asistenčnimi sistemi najdemo sistem za opozarjanje na trk z vozilom pred nami, sistem za opozarjanje ob neželeni menjavi voznega pasu, sistem za opozarjanje na vozilo v mrtvem kotu, prvič doslej v katerem koli astonu martinu pa bosta na voljo tudi prilagodljivi radarski tempomat in sistem za ohranjanje smeri.

Naročila že sprejemajo

»DBX bo za marsikoga prvo doživetje lastništva astona martina,« je prepričan šef družbe Andy Palmer. »Prav zato je moral ostati zvest vrednotam, ki smo jih postavili z našimi športnimi avtomobili, hkrati pa je moral ponuditi uporabnost luksuznega suva.«


Aston martin DBX, ki ga bodo sestavljali v novi tovarni v valižanskem St. Athanu, bo v Nemčiji stal od 193.500 evrov, kar ga bo cenovno postavljalo ob bok bentaygu, urusu in cullinanu. Pooblaščeni trgovci že sprejemajo naročila, prve pošiljke pa naj bi izvedli v drugi četrtini prihodnjega leta. Pri Astonu Martinu računajo, da bodo s pomočjo DBX do leta 2023 dvignili letno proizvodnjo avtomobilov na 14.000. Lani so izdelali 6441 avtomobilov, za letos pa računajo, da bodo prodali med 6300 in 6500 vozili.

Rešitev iz krize?

DBX je na trg prišel v kritičnem času za Aston Martin, potem ko se je blagovne znamke leta 2007 znebil ameriški Ford, tako da je zdaj v večinski lasti kuvajtskih in italijanskih zasebnih kapitalskih družb. Od oktobra lani, ko je Aston Martin prišel na londonsko borzo, so njegove delnice izgubile kar tri četrtine prvotne vrednosti; lani je imel 80 milijonov evrov izgube, v prvih treh mesecih letošnjega leta pa kar 108 milijonov, predvsem zaradi slabšega povpraševanja v Evropi. 
Oblikovno DBX sledi klasičnim smernicam Astona Martina. FOTOgrafije: Aston Martin
Oblikovno DBX sledi klasičnim smernicam Astona Martina. FOTOgrafije: Aston Martin

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije