Objavljeno: 29.03.2016 07:00Posodobljeno: 29.03.2016 07:00

BREZ ZADREGE

Za vedno dišeča stopala in pazduhe

Neprijeten telesni vonj bo v toplem delu leta bolj verjeten, zato poskrbite, da zaradi njega ne boste v zadregi.

Nikoli si ne dovolite, da bi bilo ljudem v vaši družbi neprijetno, zlasti ne zaradi telesnih vonjav. Te so lahko res dokaj izrazite in zato moteče, a če ste zdravi, se pred njimi lahko zavarujete in vas znoj pod pazduhami, vonj stopal ali slab zadah tudi ob koncu dneva ne bodo spravljali v zadrego.

Pazduhe

  • Ključno je redno odstranjevanje dlak pod pazduhama, saj se na njih zadržujejo bakterije, ki razkrajajo znoj in povzročajo neprijeten vonj. Brez britja torej ne bo šlo.
  • Po vsakem prhanju na pazduhi nanesite dezodorant. Izbirajte naravne, brez dodatka aluminija in alkohola.
  • Ko začutite, da se pod pazduhama potite in nimate možnosti za prhanje, se osvežite s protibakterijskim vlažilnim robčkom. Ko se pazduhi osušita, znova nanesite dezodorant.
  • Stres povečuje znojenje. Če se čez dan pretirano znojite, uporabite katero od tehnik sproščanja. Če imate možnost, se za nekaj minut uležite na hrbet in globoko dihajte. Med ležanjem v tem položaju se delovanje žlez znojnic omili ali celo povsem ustavi.

Stopala

  • Preden se zjutraj obujete, noge umijte in jih temeljito osušite. Zlasti pozorni bodite na področja med prsti.
  • Suha stopala posujte z otroškim pudrom.
  • Nikoli dva dneva zaporedoma ne obujte istih čevljev.
  • Obutev, ki je ne nosite, dobro prezračite in je ne obuvajte, dokler se povsem ne posuši. Med sušenjem lahko vanjo položite bombažne vrečke, napolnjene z jedilno sodo ali mleto kavo. Oboje nase veže neprijeten vonj.
  • Čevljev ne obuvajte na boso nogo. Stopala se tedaj znojijo izdatneje, obutev je vedno vlažna in pravo leglo bakterij.
  • Vsak dan stopalom privoščite kopel s črnim čajem. Ta mora biti močan in hladen, noge v njem namakajte pol ure. Črni čaj vsebuje tanin, rastlinski polifenol, ki zapira pore znojnih žlez ter uničuje bakterije, ki izzovejo neprijeten vonj. Po tednu dni terapije bo znojenje stopal znatno manj izrazito. Nego ponovite enkrat ne mesec.

Usta

  • Vsak večer po ščetkanju zob uporabite še z zobno nitko.
  • Zobe umivajte vsaj dvakrat na dan.
  • Vedno imejte s seboj razpršilo za osvežitev daha ali žvečilne gumije oziroma osvežilne bombone.
  • Ne preskakujte obrokov. Pri nekaterih se zadah pojavi zaradi lakote in izgine takoj po jedi.
  • Jejte pestro hrano. Naj vsebuje dovolj zdravih maščob, beljakovin, ogljikovih hidratov in vlaknin.
  • Ne pozabite na zadosten vnos tekočine. Kisel zadah se pojavi, kadar je organizem dehidriran.
  • Čebulo in česen jejte v petek zvečer (če vas seveda ne čaka zabava). Arome česna, čebule, jajc in podobnih jedi ni mogoče nevtralizirati z umivanjem zob in ne z žvečilnimi gumiji. Neprijeten vonj ostane vse dotlej, dokler jih telo povsem ne izloči.
  • Slab zadah je lahko posledica kariesa ali drugih bolezni zob in dlesni. Morda bi se naročili na pregled pri zobozdravniku.
  • Lahko nakazuje tudi na druge bolezni prebavil ali dihal. Če menite, da gre za katero od njih, ne odlašajte in poiščite pomoč zdravnika.

 

 

Povezane vsebine