Objavljeno: 07.12.2017 10:30Posodobljeno: 07.12.2017 10:30

PREPREČITE PREHLAD

Mraz ni izgovor, da se ne bi gibali

Rekreacija je nujna tudi pozimi, z njo bomo okrepili srce in poskrbeli za boljšo odpornost; najbolj preprosta in primerna za vse je hoja.

Gibanje je nujno, to verjetno ve vsakdo. Nujno, da ohranimo vitalno in zdravo telo ter poskrbimo, da bodo tudi naši organi čim dlje ostali zdravi in v dobri kondiciji. Zato nas noben izgovor, niti mrzlo in slabo vreme pozimi, ne sme odvrniti od tega, da vsak dan vsaj pol ure ne bi namenili gibanju. Najbolj priljubljena in tudi najcenejša oblika rekreacije je hoja. Tudi pozimi. Tako bomo telo ohranili v dobri kondiciji, se nadihali svežega zraka in preprečili, da bi nam zimsko smrkanje in prehladi prišli do živega. Z redno rekreacijo bomo ogromno naredili tudi za svoje srce: vsakršna aerobna vadba – naj bo hitrejša hoja ali tek, ki pospeši srčni utrip – je zelo dober trening za srce in ožilje. Z njo bomo povečali porabo kisika, srce bo sprejelo in iztisnilo več krvi in postopoma bo sposobno prenesti večje obremenitve. Z vsaj pol ure intenzivne hoje na dan lahko preprečimo skoraj 40 odstotkov srčnih infarktov, kažejo podatki in še, da lahko za 82 odstotkov zmanjšamo tveganje za nastanek bolezni srca, če redni rekreaciji dodamo zdravo prehrano in opustimo razvade, kot je kajenje.

Kjer koli, kadar koli

Za marsikoga je hoja prvi izbor: je brezplačna, zanjo ne potrebujemo drage opreme, hodimo lahko kjer koli in kadar koli, ne glede na letni čas in vreme. Hodimo lahko po ravnem, navkreber, uporabljamo lahko palice, še bolj pomembno pa je, da je hoja primerna za vse, ne glede na starost in stopnjo telesne pripravljenosti.

Na teden naj bi se vsaj 300 minut ukvarjali s telesno dejavnostjo, pravijo strokovnjaki, tudi v hladnem zimskem vremenu, a moramo upoštevati nekaj pravil, svetuje tekač, triatlonec in trener Blaž Kavčič iz Pulz športa. »Vsekakor je dobro tudi pozimi ohranjati vitalnost, hkrati pa ne smemo pretiravati. Pomembno je, da se držimo načela postopnosti. Idealno je, da začnemo še pred nastopom nizkih temperatur, saj se tako počasi privajamo na spremembe,« pravi in dodaja, da pri zelo nizkih temperaturah, še posebno pod lediščem, ne izvajajmo anaerobne vadbe oziroma vadbe z višjo intenziteto, kot so na primer hitrejši tek, šprint, težje vaje za moč ipd. Raje se posvetimo lažji obremenitvi, na primer lahkotnejšemu teku, ki traja uro ali več, svetuje Kavčič. Pomembno pa je, da z intenziteto ne pretiravamo, temveč jo prilagodimo svojim zmogljivostim.

Ustrezna oblačila in dovolj tekočine

Zimska rekreacija zunaj se v osnovi ne razlikuje preveč od gibanja zunaj v drugih letnih časih, je pa treba več pozornosti nameniti oblačilom. Pozimi se lahko zunaj gibamo tudi, ko sneži, le primerno se moramo obleči in obuti, pravi sogovornik. »Velikokrat opažam, da se večina ljudi, ki začne vaditi pozimi, obleče preveč. Med vadbo se pregrejejo in prepotijo, po koncu pa jih zato zelo hitro zebe. Vsem zimskim rekreativcem vsekakor priporočam, da se oblečejo tako, da jih pred začetkom vadbe rahlo zebe. Zelo hitro se bodo namreč primerno ogreli in tako nemoteno opravili dnevni trening.« Dobro pa je, da imamo s sabo rezervna oblačila in obutev, sploh če se bomo rekreirali dlje, svetuje sogovornik.

Kavčič še opozori, da moramo tudi ob zimski rekreaciji poskrbeti za ustrezno hidracijo. »Velikokrat v zimskih dneh ne zaužijemo dovolj tekočine, saj zaradi nižjih temperatur in manjšega potenja nimamo občutka, da jo potrebujemo.« Najboljša je vsekakor voda, ki jo lahko v mrzlih dnevih nadomestimo z nesladkanimi toplimi napitki in čaji. Ker pozimi pojemo tudi manj sveže zelenjave in sadja, je priporočljivo poskrbeti za dodaten vnos vitaminov in mineralov. Z vsemi temi ukrepi in z redno rekreacijo, s katero bomo ohranili ali celo izboljšali kondicijo ter gibljivost, bomo naredili veliko zase in svoje zdravje ter preprečili poškodbe ali celo zlome že med prvo letošnjo smuko. 


Redna vadba

Tudi pozimi je priporočljiva redna in zmerna rekreacija na prostem, pravi Blaž Kavčič. »Z njo bomo okrepili odpornost. Pomembno je, da se rekreiramo redno in zmerno. Poleg teka in hoje so priporočljivi tipično zimski športi, na primer smučanje, tek na smučeh, pa tudi plavanje, nordijska hoja in drugi.«