Objavljeno: 13.01.2018 08:30Posodobljeno: 13.01.2018 08:30

POČUTJE

Devet znanstveno preverjenih poti do sreče

V resnici gre za malenkosti.

Morda se vam zdi, da je osebna sreča nedosegljiv cilj, ki se vam v življenju vedno znova izmakne. A kot dokazuje znanost, je ta dosegljiva vsakomur. In to z resnično preprostimi načini, na katere sploh niste pomislili.

Bodite hvaležni

V časopisu Journal of Personality and Social Psychology so povzeli rezultate raziskave, v kateri so sodelujoče prosili, naj vsak dan napišejo seznam stvari, ki so se jim zgodile. Prva skupina se je osredotočila na tiste, ki so jim prinesle zadovoljstvo, druga skupina pa na dejavnike, ki so pri njih zbudili slabo voljo. Po 10 tednih, kolikor je trajal poskus, so znanstveniki opazili, da so bili posamezniki, ki so se osredotočali na pozitivne dejavnike, mnogo bolj optimistični in z več volje do življenja. A ne samo to, prav tako so redkeje zboleli in manj obiskovali zdravnike. Zato vzemite zvezek in vsak dan zapišite nekaj stvari, ki so vas razveselile in za katere ste lahko hvaležni. Osredotočanje na pozitivne dejavnike v življenju je prvi korak do sreče.

Poskrbite za duhovno hrano

Ženske, ki se udejstvujejo na kulturno-umetniškem področju, so v življenju zadovoljnejše od onih, ki si za umetnost in kulturo ne vzamejo časa, je dokazala študija britanskega združenja za javno zdravje. Kar je pri tem zanimivo je, da so strokovnjaki dokazali, da je za moške za pozitivne učinke dovolj že zgolj pasivno udejstvovanje na kulturnem področju (obisk koncertov, predstav, razstav), medtem ko morajo ženske tudi same ustvarjati. Niste ravno umetnica? Tudi pobarvanka za odrasle lahko pomaga.

Pomagajte

Če se pridružite kateri od dobrodelnih organizacij ali komu pomagate na lastno pest, storite nekaj dobrega za druge, s tem pozitivno vplivate tudi na lastno srečo. Kot se je izkazalo v eni od britanskih raziskav, prostovoljstvo manjša verjetnost depresije, spodbuja dobro počutje in spodbuja občutke sreče ter zadovoljstva. Da o tem, da za 22 odstotkov zmanjša verjetnost prezgodnje smrti, sploh ne govorimo ...

Storite nekaj novega

Manjša študija, ki jo povzema publikacija Psychological Science, je odkrila, da so ljudje, ki si večkrat vzamejo čas za kaj novega, srečnejši. Tudi branje zanimive knjige je dovolj, da izboljšate svoje razpoloženje in poskrbite za srečo.

Meditirajte

Kot so dokazali znanstveniki z univerze Harvard, je z redno meditacijo mogoče pozitivno spremeniti možganske strukture. Odkrili so, da je pri ljudeh, ki redno meditirajo, manjši volumen celic v amigdali, delu možganov, ki je zaslužen za strahove, stres in tesnobo. Zagotovo dober razlog, da se z meditacijo pobližje spoznate tudi sami.

Zapravite denar za druge

Že majhni zneski imajo velik učinek. V zanimivem poskusu na univerzi Britanska Kolumbija so 46 udeležencem podarili od 5 do 20 dolarjev in jim dali eno samo nalogo: zapraviti denar. Lahko zase in za svoje potrebe, lahko so denar nekomu podarili ali ga namenili za darilo. In kaj se je pokazalo? Tisti, ki so denar porabili za druge, so bili ob koncu dneva v primerjavi z onimi, ki so ga namenili sebi, srečnejši ne glede na znesek.

Privoščite si več spanca

To, da primerna količina spanja izboljšuje spomin in dobro vpliva na kožo, že veste. Je pa dober spanec tesno povezan tudi s srečo. Kot je povedal psiholog Norbert Schwarz: »60.000 evrov več letnega zaslužka ima na srečo manjši vpliv, kot dodatna ura spanja na noč.« Vsekakor dober razlog, da se končno zvečer v posteljo odpravljate prej.

Ne obedujte za pisalno mizo

Včasih pač ni časa za pravo malico in zato sendvič ali jogurt pojeste kar za pisalno mizo. A s tem svojemu mentalnemu zdravju ne delate usluge. Raziskava univerze Sussex je potrdila, da so zaposleni, ki si obrok privoščijo zunaj pisarne in daleč od računalnika, zadovoljnejši z delom v primerjavi z onimi, ki hrano med delom zaužijejo mimogrede ali tedaj, ko žvečijo grižljaje, zgolj brskajo po facebooku.

Vadite

Če se boste vsak dan razgibali, boste lažje premagovali stres, bolje boste spali, produktivnejši boste in vaše razpoloženje bo boljše. Med drugim so za to zaslužni endorfini, ki se tedaj, ko se pospeši utrip srca, sproščajo v telesu. In še ena dobra novica: po navedbah na tem področju podkovanih strokovnjakov, se vsi ti učinki pokažejo že po petih minutah vadbe, tudi zmerne. 

 

Povezane vsebine